Simon "Imosch" Sävenmark

Träning, jobb, motor, livet!

Namnförklaring

Kategori: Slydog

Vad tänker jag med? Har jag tillslut skapat en egen blogg, då jag inte direkt har varit direkt för det innan?

Jo....tydligen! Men inte för att försöka bli känd, eller nånting i den stilen! utan för att jag vill skriva av mig lite då och då!

Om nån råkar slinka in på in blogg, så kommer dom kanske undra över mitt namnval "Slydogen" Så, here it goes!

Ser ni den Lila "saken´" På bilden? Den på Bilen's Motorhuv. Det är en sorts Tygpåse, med vätekorn i, som man kan värma i mickron, så den blir varm!

Min mamma köpte den på medeltidsmarknaden i Leksand sommaren 06 tror jag, då hon tyckte den såg rolig ut, och dom kallades Filur av nån anledning, när hon kom hem gav hon den till mig och ville att den skulle "bo" i min bil! Och så blev det.

Efter ett tag så tyckte jag det såg tomt ut på bilens framruta, och jag ville att min bil skulle heta nånting, nått som sticker ut, då kom en med ideen "Slydog" Som då betyder Filur, engelsk översättning.

Och så blev det, som ett nickname! Simon aka Slydog.

Eftersom jag blir kallad Slydog, ibland av vissa i leksand, så tyckte jag väl att min bloggnamn kunde vara lika :>

Första bilen, som vart döpt till Slydog

Kommentarer


Kommentera inlägget här: